ח"כ אשר: "לא מתלהבים מהרפורמה, רק כלי עבודה"

אסתי פלד No Comments on ח"כ אשר: "לא מתלהבים מהרפורמה, רק כלי עבודה"

ח"כ יעקב אשר למימרן ב'קול חי': "אנחנו לא מדבררים בהתלהבות את הרפורמה, מבחינתנו זה כלי עבודה למנוע מבג"ץ לגרור אותנו לחיכוך מתמיד עם החברה הישראלית בדת ומדינה. זה לא שאחרי הרפורמה ביהמ"ש יהפוך לסנהדרין, זה אף פעם לא יהיה מקום שנתגאה בו"

צילום: יונתן סינדל/פלאש90  
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הפנים, חה"כ יעקב אשר (יהדות התורה), אומר כי המפלגות החרדיות אינן 'מתלהבות' מהרפורמה המשפטית והיא עבורן בגדר 'כלי עבודה' בלבד. "אנחנו עושים את העבודה שלנו ומקדמים את מה שצריך, לא מדברים ומתלהבים", הסביר אשר. "זה לא שאחרי הרפורמה הזו בית המשפט יהפוך לסנהדרין, זה לא אתחלתא דגאולה. בית המשפט אף פעם לא יהיה המקום שבו אנחנו מתגאים ומתקדשים. לכן אין לנו התלהבות מהעניין הזה. פסקת ההתגברות זה רק כלי עבודה".

אשר הדגיש כי "הציבור החרדי אף פעם לא יזם חוקים שהפרו את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. אנחנו תמיד רק מגיבים לפסילות והתערבות בכל נושא".

"אנחנו רוצים רק את האיזון שבסוף נבחרי העם יחליטו מה יקרה", הוסיף. "אם יהיה רוב נגד החרדים – נתמודד עם זה, אבל מנסים לדכא את הקול שלנו ואת זה צריך למנוע. זו המצוקה שלנו. הם תמיד מוצאים את הסיבה להילחם בכל דבר עם סממן יהודי".

לדבריו "מהלכים אימים כאילו שאנחנו רוצים לעשות פה מדינת הלכה. אני לא זוכר אי פעם חבר כנסת חרדי שאמר שהוא רוצה את זה. אנחנו לא בעלי הבית. רק מתפללים שכולם יחזרו בתשובה. זו צריכה להישאר מדינה יהודית ולהשאיר לנו את האפשרות לשמור מצוות".

על המגעים לפשרה ברפורמה המשפטית: "אנחנו בהחלט בעד הידברות אבל אנחנו לא אלה שנמשוך את זה לכאן או לכאן. יש מי שמוביל את זה".

ביחס לחוק החמץ, הבהיר: "חוק החמץ בא רק לתקן את הפגיעה של בגץ. לא הכנסנו שם איסור גורף על חמץ. רק להחזיר את המצב לקדמותו. תמיד אומרים שהחרדים קיצונים אבל אנחנו רואים כרגע מי הקבוצות הקיצוניות. אנחנו רואים ברחובות".



0 תגובות